GDPR för marknadsförare

3 495 kr

GDPR i praktiken för marknadsförare

Kurstillfällen

  • 10 april 2018
  • 22 maj 2018

Kategori:

Beskrivning

Beskrivning

Den nya dataskyddsförordningen (GDPR) träder i kraft maj 2018. Vilka konsekvenser får det för dig som marknadsförare? Kraven kommer att skärpas och det kan innebär stora kommunikationsförändringar, inte minst vad det gäller e-postmarknadsföring, sociala medier och direktmarknadsföring. Som marknadsförare arbetar du ofta med stora mängder insamlade personuppgifter – men vilka uppgifter kommer du kunna använda framöver?

GDPR för marknadsförare är en kurs som förbereder dig inför den nya dataskyddsförordningen. Halvdagsutbildningen ger dig vägledning i hur du bör anpassa verksamheten till de nya kraven. Du får en genomgång av vilka praktiska konsekvenser regleringen för med sig vid marknadsföring av produkter och tjänster. Genom praktiska exempel ges du kunskap om sociala medier, e-postmarknadsföring och andra digitala aktiviteter. Vi gör även en fördjupning i hur din dina adressregister och CRM påverkas av förordningen.

Kursens upplägg

Kursen ger en teoretisk fördjupning i GDPR med utrymme för värdefullt erfarenhetsutbyte.

Ur kursprogrammets innehåll

Introduktion till GDPR Du får kunskap om lagens omfattning och tillämpning, tillsyn och sanktioner, policys och IT-säkerhet.

Förberedelser för din organisation: Vi tittar närmare på kundregister, CRM-system och personaluppgifter.

Olika regler i olika kanaler: Under kursen går vi igenom hur en marknadsföringskampanj påverkas av den nya förordningen samt gör en genomgång av vad som gäller för olika kanaler som sociala medier, direktmarknadsföring och e-postmarknadsföring. Vi tittar även närmare på hur regler som styr kundregister.

Ansvarsfrågor: Vi tittar närmare på ansvarsfrågan för personuppgiftsansvarig och personuppgiftsbiträden.

Tid & plats

Tid: 08.30-12.00
Plats: Finlandshuset, Snickarbacken 4, 111 39 Stockholm

Program

Introduktion till GDPR

  • Omfattning och tillämpning
  • Tillsyn och sanktioner
  • Förberedelser för din organisation: kundregister, CRM-system och personaluppgifter
  • Policys och IT-säkerhet
  • Ansvarsfrågor: personuppgiftsansvarig och personuppgiftsbiträden

GDPR i praktiken för marknadsförare

  • Vad innebär de nya informationskraven i praktiken?
  • Vad som krävs för att ett samtycke ska vara giltigt? Hur förändras kraven på opt-in?
  • Är det fortsatt möjligt att behandla personuppgifter för direktmarknadsföring utifrån en intresseavvägning?
  • Hur påverkas din marknadsföringskampanj – genomgång av vad som gäller för olika kanaler som sociala medier, e-postmarknadsföring och andra digitala aktiviteter.
Priser & villkor

Pris: 3 495 kr inkl. diplom och fika. Alla priser är exkl. moms.

Rabatt: Anmäl tre deltagare, betala för två vid samtidig anmälan! Ange två kollegor under ”medföljande kollegor” i anmälningsformuläret, så får du rabatten.

Villkor: Ev. återbud ska anmälas senast 3 veckor före kursstart, annars debiteras halva avgiften. Vid återbud 2 veckor före start debiteras hela avgiften. Vid ombokning 3 veckor före kurs debiteras en avgift om 2000 kronor, och vid ombokning 2 veckor före kurs debiteras en avgift om 3000 kr, bl.a. för att täcka vår administration. Utbildningsföretaget har rätt att ställa in en kurs varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättningar därutöver utbetalas ej. Vi reserverar oss för eventuella ändringar i programmet.

Lärare
Referenser
Empty tab. Edit page to add content here.

Recensioner

Det finns inga produktrecensioner än.

Bli först med att recensera “GDPR för marknadsförare”

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *