Schrems II och dataöverföring – vad gäller vid marknadsföring och digital kommunikation

– konsekvenser, rekommendationer och åtgärder

Pris: 3000 kr per deltagare
Grupprabatt: Gå 3 betala för 2

Kurstillfällen

20 september, 09:00 - 12:00
IFI Online
Platser kvar

Kategorier: ,

Beskrivning

Beskrivning

Efter Schrems II! Vi kommer i detta webinarium att reda ut vad som gäller efter EU-domslutet som ogiltigförklarar Privacy Shield. Vi kommer också att ge praktiska råd avseende relevanta åtgärder – denna gång med fokus på marknadsföring och digital kommunikation.

Över 100 organisationer är anmälda till olika tillsynsmyndigheter inom Europa för att de fortsätter med överföringar av personuppgifter i stor skala genom bland annat användning av Google Analytics och Facebook Connect. Av de anmälda finns ett antal svenska företag representerade som nu riskerar tillsyn och sanktioner. Det är med andra ord hög tid för organisationer att se över sin personuppgiftsbehandling och vidta åtgärder.

Frågan är då vad som gäller för de organisationer som vill fortsätta kommunicera via sociala medier. Kan organisationen fortsätta posta bilder från verksamheten på sociala medier eller är den tiden passé? Vi kommer i detta webinarium att försöka reda ut vad som gäller idag och ge praktiska råd på relevanta åtgärder att vidta.

Innehåll:

  • Relevanta åtgärder att vidta gällande marknadsföring och kommunikation
  • Överföring av personuppgifter till tredje land – vad gäller egentligen?
  • Rekommendationer avseende användning av sociala medier
  • Kommunikation och bilder i sociala medier – hur fungerar det med Facebook, Instragram och Linkedin, efter Schrems II
  • Hantering av CRM och emailmarknadsföring – hur ska jag tänka när jag väljer verktyg?
  • Genomgång av de nya rekommendationerna från EDPB
  • Kommissionens förslag på nya SCCs
  • Vikten av att kartlägga dataflöden
  • Hur ska vi se på och hantera Google Analytics?

OBS! Vissa delar kan ha överlapp med vårt webinarium Privacy Shield, Schrems II – dataöverföring, avtal, åtgärder & EDPBs rekommendationer dock har det skillnader i huvudfokus. Är du mer intresserad av avtalsfrågor och övergripande åtgärder, så rekommenderar vi det webinariet.

Tid & plats

Tid: 09.00 – 12.00
Plats: Online

Pris & villkor

Pris: 3000 SEK exkl. moms per deltagarplats. En aktiverad länk till webinariet skickas kort innan start.

Rabatt: Anmäl tre deltagare, betala för två vid samtidig anmälan! Ange två kollegor under “medföljande kollegor” i anmälningsformuläret, så får du rabatten.

Flera i verksamheten som vill delta? Är ni flera i er organisation som vi delta i webinariet, maila oss på [email protected] så kan vi hjälpa er med gruppbokning och grupprabatt så att ni kan följa webinariet tillsammans.

Villkor:
Avbokning: Ev. återbud ska anmälas senast 4 veckor före kursstart, annars debiteras halva avgiften. Vid återbud 3 veckor före start debiteras hela avgiften.

Du kan kostnadsfritt överföra din plats på kurstillfället till annan deltagare från samma företag, meddela oss nytt namn och kontaktuppgifter för den kollega som övertar platsen, i god tid innan kursstart. IFI har rätt att ställa in en kurs varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättningar därutöver utbetalas ej. Vi reserverar oss för eventuella ändringar i programmet.

Lärare

Recensioner

Det finns inga produktrecensioner än.

Bli först med att recensera “Schrems II och dataöverföring – vad gäller vid marknadsföring och digital kommunikation”

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.