IT-upphandling 2.0

nyheter, uppdateringar och utveckling

3000 kr

Kurstillfällen

17 augusti, 09:00 - 12:00
IFI Online
Platser kvar

Beskrivning

Beskrivning

Hur ser utvecklingen ut inom IT-upphandlingsområdet ut och hur kan vi säkra framgångsrika upphandlingar – idag och imorgon?

I takt med den snabba tekniska utvecklingen och den digitala transformationen så ökar både möjligheterna och utmaningarna vid en IT-upphandling och det är viktigt att vi har den kunskap vi behöver, både som beställare och anbudsgivare. Vi tittar även på hur coronapandemin påverkar våra IT-upphandlingar, på kort och lång sikt.

Denna förmiddag ger dig relevanta uppdateringar gällande utvecklingen inom området och syftar till att stärka din förmåga till kvalitativa och säkra IT-upphandlingar.

Utbildningen ges digitalt och du deltar där du är!

Ur innehållet:

  • Topptrender 2020
  • IT-upphandling 2.0 – nyheter och uppdateringar
  • Så säkras framgångsrik digitalisering och innovation genom bra IT-upphandlingar
  • Avgörande framgångsfaktorer
  • Upphandling av konsulttjänster
  • Att välja rätt förfarande
  • Varför blir det fel ibland?

Syfte:

Att få en genomgång av uppdateringar inom IT-upphandlingsområdet och fördjupad kunskap om utvecklingen inom området.

Målgrupp:

Upphandlare, upphandlingsansvarig, IT-avtalsstrateg, IT-avtalsansvarig, IT-chef, jurist, advokat, projektledare, contract manager, bid manager och andra som i sin yrkesroll kommer i kontakt med frågor som berör IT-upphandling. Leverantör av IT samt konsulter inom upphandlings- och IT-området. Förmiddagen är relevant både för dig inom offentlig och privat sektor.

Förkunskaper:

Grundläggande kunskap gällande IT-upphandling rekommenderas, men är inget krav. Vi kommer inte att gå igenom grunderna i IT-upphandling.

Tid & plats

Tid: 09.00-12.00
Plats: Webinariet ges digitalt och du deltar där du är

Program

Program IT-upphandling 2.0:

  • Topptrender 2020
  • IT-upphandling 2.0 – nyheter och uppdateringar såväl nationellt som inom EU
  • ESPD (European Single Procurement Document) – uteslutning och kvalificering av leverantörer
  • Så säkras framgångsrik digitalisering och innovation genom bra IT-upphandlingar
  • Avgörande framgångsfaktorer
  • Upphandling av konsulttjänster
  • Att välja rätt förfarande
  • Varför blir det fel ibland?
Lärare
Priser & villkor

Pris: 3000 kr inkl. utförlig kursdokumentation, lunch samt morgon- och eftermiddagsfika. Alla priser är exkl. moms.

Rabatt: Anmäl tre deltagare, betala för två vid samtidig anmälan! Ange två kollegor under “medföljande kollegor” i anmälningsformuläret, så får du rabatten.

Villkor:
Avbokning: Ev. återbud ska anmälas senast 4 veckor före kursstart, annars debiteras halva avgiften. Vid återbud 3 veckor före start debiteras hela avgiften.

Tillfälliga ombokningsvillkor: Just nu får du omboka en kurs kostnadsfritt fram till 48 h innan utbildningen startar.

Du kan kostnadsfritt överföra din plats på kurstillfället till annan deltagare från samma företag, meddela oss nytt namn och kontaktuppgifter för den kollega som övertar platsen, i god tid innan kursstart. IFI har rätt att ställa in en kurs varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättningar därutöver utbetalas ej. Vi reserverar oss för eventuella ändringar i programmet.

Recensioner

Det finns inga produktrecensioner än.

Bli först med att recensera “IT-upphandling 2.0”

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.