Cookies, tredjehandscookies och ePrivacyförordningen

– och juridiska konsekvenser för digital marknadsföring

Pris: 3000 kr per deltagare
Grupprabatt: Gå 3 betala för 2

Kurstillfällen

01 december, 13:00 - 16:00
IFI Online
Platser kvar

Beskrivning

Beskrivning

Under detta webinarium får en komplett genomgång av och fördjupad kunskap om de förutsättningar, den juridik och de regler du behöver ha koll på framåt för att lyckas med din digitala marknadsföring på ett effektivt, lagligt och lämpligt sätt. Webinariet fokuserar främst på frågan om cookies, tredjehandscookies och ePrivacyförordningen. 

Det kommer inom kort en hel del nya förutsättningar att anpassa sig till vad det gäller cookies, tredjehandscookies och digital marknadsföring. Eftersom tredjehandskakor gör det möjligt att skapa mer heltäckande kartläggningar av användarens beteenden och vanor anses de vara känsligare ur ett integritetsperspektiv – och som en konsekvens av detta tar Google bort stödet för tredjehandscookies i början av nästa år, det för att värna om den personliga integriteten.

I och med uppgraderingen till iOS 14.5 tar Apple bort stöd för deras IDFA (Identifier For Advertisers). Förändringen påverkar både appar och annonsörer eftersom det gör det betydligt svårare att följa upp kampanjer och skicka budskap till nischade målgrupper.

Vi väntar även in e-Privacyförordningen som bland annat ställer ökade krav på hanteringen av cookies. Vad innebär detta för våra möjligheter att använda cookies för analys av webbplatsbesök? Hur löser vi så att webbplatsbesökare att enkelt kan lämna samtycke till de cookies de själva vill?

Ur innehållet

  • Utfasningen av tredjepartscookies och konsekvenserna av detta
  • Vad innebär förändringen kring IDFA i praktiken?
  • EPR – vad innehåller den nya E-privacyförordningen?
  • Så skapar du en cookie-banner som lätt ger möjlighet att göra olika inställningar för ökad transparens
  • Best practise – goda exempel på internationella företag som lyckats väl med att utforma och informera kring cookies
  • Google analytics, Facebook connect och andra tjänster – vilka får du använda i ljuset av Schrems II?
  • Hur kan vi arbeta proaktivt istället för reaktivt – förberedelser inför förändringarna

Tid & plats

Tid: 13.00 – 16.00
Plats: Online

Pris & villkor

Pris: 3000 SEK exkl. moms per deltagarplats. En aktiverad länk till webinariet skickas kort innan start.

Rabatt: Anmäl tre deltagare, betala för två vid samtidig anmälan! Ange två kollegor under “medföljande kollegor” i anmälningsformuläret, så får du rabatten.

Flera i verksamheten som vill delta? Är ni flera i er organisation som vi delta i webinariet, maila oss på [email protected] så kan vi hjälpa er med gruppbokning och grupprabatt så att ni kan följa webinariet tillsammans.

Villkor:
Avbokning: Ev. återbud ska anmälas senast 4 veckor före kursstart, annars debiteras halva avgiften. Vid återbud 3 veckor före start debiteras hela avgiften.

Du kan kostnadsfritt överföra din plats på kurstillfället till annan deltagare från samma företag, meddela oss nytt namn och kontaktuppgifter för den kollega som övertar platsen, i god tid innan kursstart. IFI har rätt att ställa in en kurs varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättningar därutöver utbetalas ej. Vi reserverar oss för eventuella ändringar i programmet.

Lärare

Recensioner

Det finns inga produktrecensioner än.

Bli först med att recensera ”Cookies, tredjehandscookies och ePrivacyförordningen”

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.