Beskrivning
Så designar du en flexibel och agil organisation med fokus på effektivitet, hållbarhet och ökad grad av självorganiserande team.
Att en organisation behöver designas för att kunna hantera nya förutsättningar har aldrig varit tydligare än just nu. För att lyckas behöver vi skapa strukturer som anger riktningen för utvecklingen samtidigt som medarbetarna stimuleras till förändring.
Under webinariet Agila Organisationer och organisationsdesign ger vi dig verktyg och modeller för hur du arbetar strukturerat med att designa en agil, flexibel och hållbar organisation som stödjer företagets övergripande mål, och affärsmodeller.
Att röra sig mot att arbeta i agila och självstyrande team ställer nya krav på medarbetarna vad det gäller självledarskap. Men det kräver också en ny typ av ledarskap där man på allvar vågar delegera ansvar och beslut och vinsterna är ökad effektivitet, utvecklingsförmåga och medarbetarengagemang.
Du får lära dig mer om:
Agil organisation och modern organisationsdesign
Du får inblick i en utvecklingsmetod för att designa en agil organisation utifrån bland annat verksamhetens processer. Du lär dig mer om hur de olika organisationstyperna ser ut och vad som skiljer dem åt. Vi fokuserar också på hur du kan tydliggöra samverkan med andra aktörer för att öka organisationens värdeskapande.
Roller och ansvar
Du får veta mer om hur ansvarsområden ser ut i organisationen. Vi fördjupar oss i hur roller och mandat ska designas för att främja agilitet och flexibilitet. Du får även kunskap om hur förutsättningar skapas för ett önskat beteende hos medarbetare och ledning.
Styrning av agila organisationer
Lär dig hur olika typer av forum ser ut. Du får också veta hur organisationen bör arbeta med mätning och uppföljning för att sätta konkreta mål, både för individ och organisation.
Tid & plats
Tid: 3 h
Plats: Online
Pris: 3000 SEK exkl. moms per deltagarplats. En aktiverad länk till webinariet skickas kort innan start.
Rabatt: Anmäl tre deltagare, betala för två vid samtidig anmälan! Ange två kollegor under “medföljande kollegor” i anmälningsformuläret, så får du rabatten.
Flera i verksamheten som vill delta? Är ni flera i er organisation som vi delta i webinariet, maila oss på info@ifi.se så kan vi hjälpa er med gruppbokning och grupprabatt så att ni kan följa webinariet tillsammans.
Villkor:
Avbokning: Ev. återbud ska anmälas senast 4 veckor före kursstart, annars debiteras halva avgiften. Vid återbud 3 veckor före start debiteras hela avgiften.
Du kan kostnadsfritt överföra din plats på kurstillfället till annan deltagare från samma företag, meddela oss nytt namn och kontaktuppgifter för den kollega som övertar platsen, i god tid innan kursstart. IFI har rätt att ställa in en kurs varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättningar därutöver utbetalas ej. Vi reserverar oss för eventuella ändringar i programmet.
Recensioner
Det finns inga recensioner än.