Social Selling via LinkedIn för B2B Försäljning

En unik utbildning som via onlinebaserade självstudier och praktisk workshop i klassrum ger dig de verktyg du behöver för att kunna arbeta framgångsrikt med social selling, content & kommunikation via LinkedIn. 

Kursbeskrivning

Tid09.00-17.00
PlatsNarvavägen 12, Stockholm


Att lyckas med införsäljning av dina tjänster handlar inte längre bara om att kunna argumentera för deras fördelar för din potentiella kund. Utmaningen ligger idag långt tidigare och handlar mer om att ens få tillgång till kundens tid för ett möte eller samtal. För att bli en modern säljare krävs helt nya arbetssätt för att lyckas få till möten och föra fram ditt budskap. Genom att bygga din närvaro i sociala medier, framförallt på Linkedin, på rätt sätt kan du förflytta dig från att ses som en säljare till att uppfattas som en expert inom ditt område.

Även om sociala medier inte ska ses som en magisk lösning på utmaningarna har du här en möjlighet att nyttja ett verktyg som kan komplettera din nuvarande säljprocess, stärka ditt budskap och göra dig till en mer kreativ säljare.
Kursen Social Selling via LinkedIn för B2B Försäljning är en unik sammansättning där du både erbjuds en onlineutbildning och en kursdag under ledning av den vassa kursledaren Philip Gozzi, co-founder på Multipipe.

Onlineutbildning ger dig en grund i hur du använder Linkedin, hur din profil bör se ut, vilken typ av material du kan dela med dig av och hur du sen följer upp det intresset som genererats. När det är dags för kursdagen är alla kursdeltagare förberedda och ni kan direkt dyka in i kärnfrågorna.

Ur kursens innehåll:

  • Enkla sätt att skriva en värdeskapande artikel eller bloggpost för Linkedin utan att vara skribent
  • Så tar du tillvara på dina Linkedinkontakter och skapar en naturlig dialog
  • Hur ska du ta kontakt på bästa sätt? Balansen mellan att vara pushig och att skapa framåtrörelse
  • Samspelet mellan leadsgenerering på Linkedin och övriga delar av säljprocessen

Dagen bjuder på en del teori, men fokus ligger framförallt på att göra övningar och bli en stjärnsäljare genom att lära dig hantverket i praktiken.

Målgrupp:

Den här kursen passar dig som jobbar som säljare, säljchef, VD, konsult, entreprenör eller liknande som vill dra nytta av Sociala Medier (primärt LinkedIn) i ditt försäljningsarbete.

Kursprogram

Onlineutbildning

Inför kursdagen är det viktigt att du har genomgått onlineutbildningen och gjort de övningar som ingår i den. Onlineutbildningen täcker in dom grundläggande stegen för hur man ska lyckas på LinkedIn och är uppbyggd i 3 olika steg:

  • Hur du gör en riktigt bra profil utifrån kundperspektivet
  • Strategi för att bygga personligt varumärke
  • Användning i vardagen

Kursdagen

Kursdagen kommer fokusera på praktiskt lärande (learning by doing) och är indelad i 4 stycken block.

Säkerställ att din Linkedinprofil är optimerad
För att lyckas i arbetet framåt behöver din Linkedinprofil vara på topp. Du får feedback på din profil och det arbete du gjort från att du började online-kursen fram till nu. Här får du möjlighet att finputsa din profil och ställa frågor.

Att skriva artiklar som skapar interaktioner och delningar på Linkedin i praktiken
Många tycker att det är jobbigt att skriva sin första artikel. Dels kanske man inte tycker att man har något vettigt att skriva dels måste man ta sig utanför sin bekvämlighetszon. Men för att bygga sitt personliga varumärke måste man skriva en del eget material. I det här blocket kommer du både få skriva och publicera en artikel. Du får tips på hur du får spridning på ett önskvärt sätt.  Du får även ta del av exempel på artiklar som andra har skrivit med en personlig touch för att få inspiration och idéer.

Hur använder du LinkedIn i kombination med alla andra kanaler du jobbar med?
Hur du får in Social Selling i er normala säljcykel? Hur ofta du behöver vara inne och hur mycket tid behöver du lägga ner? Så ser du till att LinkedIn frigör tid tack vare färre samtal i stället för att blir en tidstjuv.

Så skapar du en personlig publiceringsplan
Här får du sätta en egen personlig plan på arbetet framöver och få feedback på den. Hur många kontakter ska du ha? Vad vill du ha för SSI (Social Selling Index)? Du får tips och idéer på hur ett månadsschema kan se ut. Målet är att LinkedIn ska bli en naturlig del i er försäljningsvardag.

Föreläsare

Philip Gozzi
Co-Founder Multipipe Nordic AB

Se alla föreläsare

Pris och villkor

PRIS: 5.950 kr inkl. utförlig kursdokumentation, lunch samt morgon- och eftermiddagsfika.
Alla priser är exkl. moms.
RABATT: Anmäl tre deltagare, betala för två vid samtidig anmälan! Ange två kollegor under "medföljande kollegor" i anmälningsformuläret, så får du rabatten.

VILLKOR: Ev. återbud ska anmälas senast 4 veckor före kursstart, annars debiteras halva avgiften. Vid återbud 3 veckor före start debiteras hela avgiften. Vid ombokning 4 veckor före kurs debiteras en avgift om 2000 kronor, och vid ombokning 3 veckor före kurs debiteras en avgift om 3000 kr, bl.a. för att täcka vår administration. Du kan kostnadsfritt överföra din plats på kurstillfället till annan deltagare från samma företag, förutsatt att IFi blir varsko detta före kursstart. Utbildningsföretaget har rätt att ställa in en kurs varvid alla eventuellt inbetalda avgifter återbetalas. Ersättningar därutöver utbetalas ej. Vi reserverar oss för eventuella ändringar i programmet.

Har du frågor om kursen?